Velkommen!

Velkommen til min lille blogg.
Her vil du finne det som surrer rundt i hodet mitt til enhver tid, i alle fall så lenge jeg oppdaterer den, noe som gjerne skjer daglig.

De eldste innleggene finner du nederst, begynn gjerne å lese der slik at du får det kronologisk.

Glem for all del ikke at du kan kommentere mine blogg-innlegg. :)

fredag 24. oktober 2008

Tomhet

Nå har det gått en drøy uke siden jeg tok farvel med Siri, og den tomheten her uten henne er absolutt merkbar.
Jeg savner henne masse og skulle gjerne fortsatt hatt henne her, men så lenge helsa var som den var så var det eneste riktige å gjøre å la henne slippe.

Jeg går jo med tanker om å få en ny hund, og det er vitenskaplig bevist at en hund er bra for helsa, både den fysiske og psykiske....Dessuten så er jeg et dyre-menneske og føler jeg trenger den type stimuli i hverdagen ved å ha hund.
Det vil også gi meg den energien og motivasjonen jeg trenger for å i det hele tatt holde ut.

Her er det dessuten en artikkel fra VG ang. det å ha hund for helsas skyld:
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=538608

1 kommentar:

Paederium sa...

Vel, Kybele, dersom jeg skaffer meg ny hund så er det nok for å dekke over tomheten etter Siri, det er jo egentlig naturlig når man tenker over det, men samtidig så er det ikke for å erstatte Siri, for henne kan aldri erstattes.
Jeg har alltid likt dyr og skaffer jeg meg en ny hund så er det fordi jeg vil ha et vesen å ta vare på og gi masse glede og kjærlighet til....da vet jeg at jeg vil få det tilbake også.
Det er det som er fordelen med f.eks hunder, de er ikke like egoistiske som mennesker og har ikke de samme krav....dessuten så har de en ektehet som er unik.