Velkommen!

Velkommen til min lille blogg.
Her vil du finne det som surrer rundt i hodet mitt til enhver tid, i alle fall så lenge jeg oppdaterer den, noe som gjerne skjer daglig.

De eldste innleggene finner du nederst, begynn gjerne å lese der slik at du får det kronologisk.

Glem for all del ikke at du kan kommentere mine blogg-innlegg. :)

søndag 15. juni 2008

Tomheten og ensomheten

Det verste nå er den enorme tomheten jeg har inni meg, den har bare blitt mer og mer merkbar, vil liksom ingen ende ta.
Uansett hva jeg gjør og hvilke tanker jeg har så overskygger tomheten det meste. Og skulle jeg være så heldig å slippe det i en periode, kortere eller lengre, så slår den til med uforminsket kraft når den dukker opp igjen.
Er som om den bare har tatt en pause for å få påfylling....merkelige greier.

Og så er det ensomheten da....ikke det at jeg ikke liker å være alene, det er greit nok det, klarer å kose meg og trives alene jeg, men den indre ensomheten jeg føler er like plagsom som tomheten.
Jeg har jo venner og famile og sånt, men det er som om jeg rett og slett ikke passer inn noe sted...finner ikke ut verken hva jeg vil eller hvor jeg skal gjøre av meg.
Jeg er jo en ribbet fugl, en vingeklippet en også.

Hvor finnes den reddende engelen som kan befri meg fra dette miserable liv?

Jeg vil jo egentlig ha tilbake det gamle livet, det jeg trodde jeg kunne bruke litt tid på å få på rett kjøl, men er jo utopi å tro på mirakler. :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Hey, jeg synes det var ganske interessant å lese bloggen din siden denne depressive tankegangen var gående i hodet mitt også, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Det som fikk meg til å føle for å legge inn en kommentar her var at jeg ser at jeg kunne ende opp i det mentale helvetet du er i nå dersom jeg hadde latt meg styre av disse tankene. Jeg er derimot temmelig glad og lykkelig mesteparten av livet nå pga at jeg gjorde et valg om å slytte med å være ulykkelig å prøve å finne "hemmeligheten" til folk som er lykkelige.

Jeg vil gjerne få anbefale deg en bok som var med på å virkelig snu depresjonene på hodet, selv om jeg vet du ikke har spurt om min hjelp, (og en av tingene jeg har lært her i livet er at man ikke bare begynner å hjelpe folk selv om de trenger det, det bare gjør folk sure fordi det gir følelsen av et overgrep og å bli sett ned på, noe jeg absolutt ikke gjør), så unnskyld meg for at jeg tar meg friheten til å anbefale boken "Power of NOW" - av Eckhart Tolle.

Hør førstekapittel her: http://www.youtube.com/watch?v=MPJUPqmYL7w&feature=related

Håper det var til noe hjelp i det hele tatt :)